søte og sunne Superpannekaker med bare 3 ingredienser!

Glutenfri bananpannekaker med bare 3 ingredienser!

Kjappe og fantastiske gluten-og laktosefrie frokostpannekaker! 

Vær så god - nå skal du få oppskriften på verdens beste og enkleste frokost! 

Disse små deilige pannekakene piskes sammen på bare noen minutter, og består av kun tre ingredienser. De er supersaftige og naturlig søte, og ikke minst uslåelig sunne!

I en porsjon av disse pannekakene får du blant annet i deg en solid dose av både protein og kalium, som kroppen trenger. Kalium øker oksygenforskyningen til hjernen din, og kan hjelpe til med å forhindre slag. Beinbygningen og forbrenningen påvirkes også av kalium, og ikke minst hjelper kalium til med å regulere blodsukkeret!

Se bare her, hva bananer og egg kan skilte med av unike næringsstoffer:

Næringsstoffene i en banan

nutroients.in.egg.yolk.jpg

Visste du forresten at egg fra høns som får gå fritt ute, hvor de kan gjøre og spise det som er naturlig for dem, inneholder opp til 40% flere næringsstoffer og 35% mindre kolesterol, enn egg fra burhøns og "frittgående" innehøns! Man kan nesten påstå at disse eggene er en helt annen matsort!


Glutenfri og melkefri bananpannekaker med bare 3 ingredienser!

Verdens beste treningsmat!

Disse pannekakene er fantastiske hvis du har bananer du må bruke opp. Jo modnere bananen er, jo søtere og saftigere blir pannekakene!

Med sitt unike næringsinnhold og naturlig søte smak er bananpannekakene ideelle som treningsmat! De fyller på med alt du trenger, uten å tynge deg. Bananene sørger også for langsomt utslipp av sukker i blodet, slik at du klarer å holde energien oppe lenge.

Siden bananpannekakene holder seg saftige lenge, så kan du rett og slett pakke dem i sekken og spise de kalde. De smaker like godt til og med dagen etterpå!

Spise gjerne også pannekakene til frokost, eller som snack på kvelden når du får lyst på noe søtt som ikke inneholder sukker. De stiller garantert søtsuget, samtidig som du fyller kroppen med sunn næring.


Glutenfri og melkefri bananpannekaker med bare 3 ingredienser!

Du trenger:

  • 1 stk moden banan (jo modnere, jo bedre! Umodne bananer gir tørre pannekaker) 
  • 2 stk økologiske egg fra frittgående høns
  • 50 gram (ca 4 ss) glutenfritt mel 

Visp eggene, bland i mel, mos bananene og tilsett dem i blandingen; og vips: ferdig pannekakerøre! 

Glutenfri og melkefri bananpannekaker med bare 3 ingredienser!

Du kan servere med ren lønnesirup, eller kanskje frisk frukt og kokosnøttsukker hvis du vil holde en sunnere linje. Forævrig er de så søte i seg selv, at det er ikke nødvendig å tilsette noe. Det blir som å pynte gull med sølv.

Hvis du ønsker en morsom vri til frokosten, så kan du prøve å lage pannekaker i pepperkakeformer! Barn vil elske figurene! Bare husk å olje formene før du heller røren i dem, hvis ikke kan du få problemer med å få pannekakene ut igjen.

Jeg håper du liker dem, og hvis du har gode forslag til raske og enkle glutenfri pannekakeoppskrifter, så er du velkommen til å dele! 

-Ingvild Kristine xo


 
Ingvild Kristine Ofstad - The Gluten Free Lifesaver